logo 2

Wrap, Protect and Preserve

OGÓLNE WARUNKI

1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.1 Zgodnie z niniejszym Regulaminem "Elastiko" to spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, z siedzibą
przy ul.MAJOWA, nr 6, kod 05-092, poczta ŁOMIANKI, kraj POLSKA, KRS 0000847686, zwana dalej
„Spółką”, świadcząca Usługi oferowane na stornie www.elastiko.pl na rzecz Klienta.
1.2 Podane poniżej terminy i wyrażenia mają znaczenie nadane w niniejszym dokumencie:
1.2.1 „Regulamin” oznacza ogólne warunki handlowe ELASTIKO określone poniżej;
1.2.2 „Klient” oznacza osobę, firmę, organizację, podmiot statutowy lub podmiot prawny, na rzecz której
ELASTIKO zgodziło się świadczyć Usługi zgodnie z niniejszym Regulaminem;
1.2.3 „Usługi” oznaczają tłumaczenie, transakcję, projektowanie graficzne, doradztwo marketingowe,
pisanie treści, copywriting, realizację cyfrowej kampanii reklamowej, kampanię e-mail marketingową,
inżynierię lokalizacji lub inne powiązane usługi wymagane przez Klienta od ELASTIKO zgodnie z
Wyceną;
1.2.4 „Wycena” oznacza zamówienie określające Usługi oferowane przez ELASTIKO, zaakceptowane lub
zatwierdzone przez Klienta, zlecające ELASTIKO wykonanie określonych Usług na rzecz Klienta;
1.2.5 „Materiały źródłowe” oznaczają wszelkie dokumenty, materiały, grafiki lub inne elementy, w
dowolnym formacie, przekazane przez Klienta ELASTIKO w celu realizacji Usług;
1.2.6 „Świadczenie Usług” oznacza wynik realizacji Usług, tj. ostateczną, przetłumaczoną, sformatowaną
i/lub zlokalizowaną wersję Materiałów Źródłowych lub innego produktu pracy dostarczonego przez
ELASTIKO na rzecz Klienta w ramach realizacji Usług określonych w wycenie;
1.2.7 „Cena” oznacza cenę, jaką ELASTIKO pobiera od Klienta za wykonanie Usług, zgodnie z Wyceną.
2. ZAWARCIE UMOWY
2.1 Umowa może być zawarta w sposób tradycyjny tj. zamówienie, akceptacja lub akceptacja wyrażona
pisemnie, a także elektronicznie – e-mailem lub przez Internet. Wycena musi określać Klienta, Usługi,
Materiały źródłowe, szczegóły zamówionego Świadczenia Usługi, termin, Cenę oraz wszelkie szczególne
wymagania Klienta.
2.2 Umowa może zostać zawarta za pośrednictwem pracowników ELASTIKO w następujący sposób.
2.2.1 Klient przekazuje swoje żądanie ELASTIKO na piśmie.
2.2.2 W odpowiedzi na zapytanie Klient otrzymuje wycenę żądanych Usług za pośrednictwem poczty
elektronicznej. Cena z oferty nie zawiera podatku VAT.
2.2.3 Klient zleca wykonanie Usług poprzez akceptację lub zatwierdzenie złożonej oferty, wyrażonej
ELASTIKO w formie pisemnej lub elektronicznej.
2.3 Przyjęcie lub zgoda udzielona przez Klienta na ofertę oznacza bezwarunkową akceptację
Regulaminu.

2.4 Niezależnie od odmiennego postanowienia ELASTIKO ma prawo żądać zawarcia umowy w formie
pisemnej.
2.5 W każdym przypadku anulowania zamówienia, niezależnie od przyczyny, Klient zobowiązany jest do
zapłaty części wynagrodzenia odpowiadającej pracy już wykonanej przez ELASTIKO.
3. WARUNKI PŁATNOŚCI
3.1 Cena, powiększona o wszelkie należne podatki i opłaty związane z Usługami, jest płatna w euro,
dolarach amerykańskich, GBP lub PLN w terminie uzgodnionym pomiędzy ELASTIKO a Klientem i
określonej kwocie.
3.2 Cena powiększona o ww. koszty dodatkowe zostanie zafakturowana w terminie 7 dni od dnia
doręczenia Usługobiorcy lub wykonania Usług, chyba że czas trwania prac przekracza jeden miesiąc. W
takim przypadku ELASTIKO będzie uprawniona do wystawienia faktury za należną część prac
wykonanych w tym miesiącu.
3.4 Niezależnie od innych postanowień stanowiących inaczej, ELASTIKO ma prawo żądać przedpłaty do
łącznej kwoty Ceny przed rozpoczęciem świadczenia Usług.
4. PRAWA AUTORSKIE
4.1 Wszelkie prawa autorskie i inne komercyjne prawa własności intelektualnej wynikające z realizacji
Usług przysługują Klientowi. Z zastrzeżeniem odmiennych postanowień, Klient nabywa wyłączne prawa
do Świadczenia Usługi.
4.2 Tytuł do praw autorskich i innych praw handlowych, praw własności intelektualnej do jakichkolwiek
Świadczeń Usług przygotowanych przez ELASTIKO nie przechodzi na Klienta, dopóki wszystkie kwoty
należne ELASTIKO od Klienta na podstawie umowy nie zostaną w całości uregulowane.
4.3 Klient gwarantuje ELASTIKO, że żadne prawa autorskie lub inne komercyjne prawa własności
intelektualnej należące do osoby trzeciej nie zostaną naruszone przez świadczenie Usług, w
szczególności poprzez przetwarzanie Materiałów Źródłowych dostarczonych ELASTIKO przez Klienta.
4.4 ELASTIKO traktuje Materiały źródłowe jako wrażliwe i poufne. W związku z tym ELASTIKO będzie
korzystać z Materiałów źródłowych wyłącznie w celu świadczenia Usług żądanych przez Klienta.
Materiały źródłowe pozostają wyłączną własnością Klienta, jednak ELASTIKO ma prawo zachować kopie
Materiałów źródłowych i Świadczenia Usług do swojej ewidencji.
5. REKLAMACJE
5.1 ELASTIKO będzie świadczyć Usługi z należytą umiejętnością i starannością oraz z jakością zgodną z
ogólnie przyjętymi standardami i praktykami branżowymi. Usługi w zakresie tłumaczenia będą
prawdziwym i pełnym tłumaczeniem oryginalnych informacji i prawdziwym przedstawieniem
dostarczonych oryginalnych informacji, jednak takie usługi są subiektywne, a oryginalne informacje mogą
być niejednoznaczne. W takim przypadku dostarczone tłumaczenie będzie odzwierciedlać niejasności
zawarte w oryginalnych informacjach.

5.2 Klient zobowiązany jest do zgłaszania ELASTIKO pisemnie, telefonicznie lub za pośrednictwem
poczty elektronicznej wszelkich reklamacji dotyczących Świadczenia Usług lub Usług świadczonych przez
ELASTIKO w możliwie najkrótszym czasie, nie później jednak niż w ciągu 30 dni od daty świadczenia
Usługi. dostarczone lub wykonane Usługi lub w innym terminie określonym w Wycenie. W przypadku
niezgłoszenia przez Klienta reklamacji w terminie określonym powyżej, uważa się, że Klient w pełni
zaakceptował Świadczenie lub Usługi świadczone przez ELASTIKO.
5.3 Powiadomienie określone w punkcie 5.2 powyżej nie zwalnia Klienta z jego zobowiązań płatniczych.
5.4 W przypadku uzasadnionej reklamacji ELASTIKO zobowiązuje się do poprawy lub zastąpienia
kwestionowanej Usługi lub Usług w terminie uzgodnionym z Klientem. Wyłączne zobowiązanie
ELASTIKO w odniesieniu do następujących błędów w Świadczeniu Usługi: wyraźnie nieprawidłowe
tłumaczenie wyrazu lub informacji, pominięcia wyrazu lub informacji, literówki, błędy gramatyczne oraz
niewykonanie Usług zgodnie z umową, w tym nieutworzenie Świadczenia Usługi , zostaną poprawione
bezpłatnie. Ostateczne Świadczenie Usługi zostanie doręczone Klientowi lub skorygowane Usługi
zostaną dostarczone Klientowi.
5.5 Niezależnie od powyższego ELASTIKO nie ma obowiązku dokonywania korekt w Świadczeniu
Usługi, jeżeli w jakikolwiek sposób zmienił Świadczenie Usługi od momentu jej doręczenia.
5.6 ELASTIKO nie ponosi dalszej odpowiedzialności za jakiekolwiek błędy w Świadczeniu Usług, w
Usługach lub za naruszenie gwarancji w punkcie 5.1, inne niż wyraźnie określone w punkcie 5.4.
ELASTIKO nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek koszty druku lub produkcji, które Klient może
ponieść w wyniku błędów lub naruszenia powyższej gwarancji.
5.7 Jeżeli ELASTIKO nie jest w stanie dokonać wymaganych ulepszeń w ramach Świadczenia Usług lub
Usług, może udzielić Klientowi rabatu.
6. ODPOWIEDZIALNOŚĆ
6.1 Z zastrzeżeniem punktu 5, ELASTIKO świadczy Usługi bez jakiejkolwiek gwarancji, w tym między
innymi dorozumianych gwarancji przydatności handlowej, przydatności do określonego celu,
nienaruszania praw i bez udzielania jakichkolwiek gwarancji, że Świadczenie Usług będzie dokładne,
prawidłowe, użytkowe, niezawodne, spełniające oczekiwania Klienta, wolne od wad i bezpieczne.
6.2 W żadnym wypadku żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności na mocy niniejszej Umowy za
jakiekolwiek formy straty lub szkody, takie jak szkody wynikowe, szczególne, przypadkowe, karne lub
pośrednie jakiegokolwiek rodzaju lub za utracone zyski, dane lub interesy, nawet jeśli druga strona
została poinformowany o możliwości wystąpienia takiej utraty lub uszkodzenia.
6.3 Z wyjątkiem naruszenia poufności, naruszeń własności intelektualnej oraz roszczeń z tytułu
naruszenia, odpowiedzialność ELASTIKO na podstawie niniejszej Umowy jest ograniczona do szkód
bezpośrednich i nie przekroczy łącznie opłat faktycznie uiszczonych za Usługi zgodnie z Wyceną, co
stanowi przedmiotem roszczenia.
6.4 Klient niniejszym zobowiązuje się do zabezpieczenia, obrony i zabezpieczenia ELASTIKO, jego
właścicieli, dyrektorów, funkcjonariuszy, członków, pracowników, przedstawicieli, agentów, następców
prawnych i cesji przed wszelkimi roszczeniami, odszkodowaniami, kosztami i wydatkami, w tym opłatami
prawnymi, ekspertem opłaty i koszty, które mogą powstać w związku ze świadczeniem Usług, Usługami,

Materiałami źródłowymi, niniejszą umową, naruszeniem praw autorskich, znaków towarowych, patentów,
własności intelektualnej lub praw własności jakiegokolwiek rodzaju, w każdym przypadku na rzecz w
zakresie, w jakim nie są one bezpośrednio spowodowane winą umyślną ELASTIKO i zrzeka się wszelkich
roszczeń dotyczących ELASTIKO oraz ww. osób z tytułu szkód, jakie Klient może ponieść w tych
okolicznościach.
7. POLITYKA PRYWATNOŚCI
7.1 ELASTIKO gwarantuje pełną ochronę danych osobowych przekazanych przez Klienta oraz zapewnia,
że ​​w trakcie realizacji Usług będzie zawsze przestrzegać odpowiednich przepisów ustawy z dnia 29
sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych oraz Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych
Spraw i Administracji z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie dokumentacji przetwarzania danych
osobowych oraz wymagań technicznych i organizacyjnych dotyczących sprzętu i systemów
informatycznych przetwarzających dane osobowe.
7.2 ELASTIKO traktuje z zachowaniem ścisłej poufności dane Klientów otrzymane w ramach umowy i
wykorzystuje je wyłącznie w celu realizacji Usług, w tym w celu wystawienia faktury i rozliczenia w
związku z Usługami.
7.3 Dane podane przez Klienta ELASTIKO podawane są dobrowolnie. Zamawiając Usługi w Kwocie,
Klient wyraża zgodę na rejestrowanie przez ELASTIKO tych danych, które są niezbędne do świadczenia
Usług. ELASTIKO ma prawo do usunięcia danych osobowych będących w jej posiadaniu.
7.4 ELASTIKO w każdym czasie udzieli informacji o przetwarzanych przez siebie danych na żądanie
Klienta, który w każdym czasie ma prawo do wglądu, zmiany, poprawienia lub usunięcia danych. Żądanie
to może zostać złożone za pośrednictwem poczty elektronicznej, listu wysłanego pocztą lub osobiście.
Takie informacje nie będą przekazywane telefonicznie, jeśli nie można zweryfikować tożsamości mówcy.